måndag 23 augusti 2010

Äntligen gårdspump!

Ni som brukar titta in på min blogg vet säkert att jag länge gått och trånat över en gårdspump. Vi har en djup brunn med brunnslock på baksidan av huset, och man kan se på de borrade hålen att det har suttit en pump där en gång i tiden.

Så igår eftermiddag hittade jag ÄNTLIGEN den perfekta pumpen på blocket.se, - perfekt för att den var i gott skick, redan var svartmålad, hade ett rimligt pris och dessutom fanns att hämta mindre än 3 mil härifrån!

Vi (mest jag!) var naturligtvis ivriga att montera fast pumpen så fort den lastats ur bilen. Det var inte det enklaste på två personer kan jag säga, men efter lite trixande, ett antal svordomar och en knäckt pall så kom den ändå på plats!


Kronans pump nummer 12, - precis den rätta modellen!


Svartmålad och lagom sliten, - precis den rätta patinan!


Eftersom brunnen innehåller vårt dricksvatten bryr vi oss inte om att försöka koppla in pumpen så att den går att använda. Den får bara vara ett fint smycke i trädgården!

Ett svart stenfat med vatten och min lilla gröna gjutjärnsgroda får också vara med.


Idag är jag verkligen en "happy camper" och vill mest bara gå ut på kökstrappan och beskåda min fina pump!

4 kommentarer:

  1. Hej!!
    Kul att du hittat till mig!

    Läcker pump, det är ju så kul att hitta det man letat efter ett tag;o)

    Ha det gott!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  2. Vilken fin pump, snacka om att göra det perfekta fyndet. Något tips hur man kan gömma två gatubrunnar i gräsmattan?

    Klokt att montera dit den direkt, risken är att den annars blir stående i något förråd.

    SvaraRadera
  3. Hallå på dig...Vad kul att du hittade till mig via 2 systrar...Vilken fantastikst fin pump, tänk att Blocket är så bra man kan ju hitta det mesta:) Jag älskar Tradera och Blocket. Du undrade över mitt macro och det är ett Canon 100 mm, jättefint. Ha det så gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera
  4. Tack för dina fina ord, och ja...Det blir nog bra fast att det är jobbigt nu. Ha det så gott/ Kramkram Anne

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!