söndag 11 juli 2010

Solhäll = hemma!

Nu är det klart, nu är vi Solhällbor på riktigt!

Vi tajmade flyttlasset med sommarens hittills varmaste dagar, och förbannade oss själva mer än en gång för att vi valt att bo på fjärde våningen utan hiss... Tur att man har hjälpsamma vänner och släktingar!

Tre hela dagar tog det att tömma en lägenhet, två vindsförråd och två källarförråd. Otroligt så mycket skit man samlar på sig med åren.

Jag får erkänna att jag hade med mig en hel del onödigheter redan när vi flyttade in i lägenheten för 8 år sen. Då levde jag efter devisen "den kan vara bra att ha", - speciellt när det gällde gamla blomkrukor (som jag aldrig mer använt). Jag har dock förbättrat mig den här gången!

Så nu sitter vi i ett skevt litet hus på 75 kvm boyta i "Glesbygd", med flyttkartonger, kaos, värdelöst internet och tropisk hetta. Och vi är sååå lyckliga!


(Det tog "bara" 3 minuter att ladda upp bilden den här gången, - det tar sig!)

3 kommentarer:

  1. Hej du, jag hoppas ni får många lyckliga år på Solhäll, har varit dålig på att blogga och titta runt, men ska ta mig i kragen och rycka upp mig. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  2. Vad häftigt att det är gjort. Det var ju ett ganska stort steg ni gjorde när ni bestämde er för att sälja lägenheten.

    Nu skickar jag alla lyckoönskningar om att ni ska trivas med att bo heltid på Solhäll.

    Kaoset som du upplever, det vänjer ni er snart med. Vi har fortfarande ouppackade lådor som står i källaren...

    SvaraRadera
  3. Så härligt och så skönt det måste vara att ha avklarat flytten! Jag bor själv 3 tr upp utan hiss och det tog på krafterna, tur att man har hjälpsamma människor runt omkring sig! :)

    Önskar dig en underbar sommar!

    Kram.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!