tisdag 8 juni 2010

Äntligen en däckstol!

För tredje sommaren i rad har jag letat efter den perfekta däckstolen. - Mina kriterier har både handlat om pris, färg och inte minst kvalitet.

Mitt dilemma har varit att jag är på tok för snål för att investera i stadiga märkesstolar för uppemot 2000-3000 kronor, men att de som varit överkomliga i pris har känts alldeles på tok för rangliga. Dessutom har jag fått för mig att jag inte vill ha en kritvit stol, eftersom det är så bländande för ögonen i starkt solljus.

Så hittade jag det perfekta exemplaret på IKEA (av alla ställen...), i den här säsongens trädgårdsutbud. - Rejäl och stadig som attan, och till det helt rimliga priset av 895 kronor:


Här ska jag sitta och gotta mig i sommar, med iskalla kaffedrinkar och bra böcker! (Medan sambon klipper gräset, hehe!)

Träfärgat känns helt OK, men nu går jag som bäst och grunnar om jag inte skulle ta en sväng med pensel och färg iallafall. Lite antikgrått kanske, eller varför inte grönt?

Vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Åhh, vad det såg skönt ut. Perfekt att sitta i när ni vill ta en paus i flyttkaoset.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!