måndag 17 maj 2010

Zinkkrukor och hårt arbete

Långhelgen på Solhäll kändes alltför kort. Och kall...

Det blev iallafall riktigt mycket jobb i trädgården, - med hjälp av mina föräldrar och farsans alla coola motorleksaker röjdes det så äntligen upp i "djungeln" på baksidan av huset. Nu ser man plötsligt var tomten slutar!

Vi hann knappt stänga av motorsågen förrän jag började drömma om att ersätta det vi sågade ner med magnoliaträd och honungsrosor. Fast när jag ser de 20 sopsäckarna och högarna med kvistar och ved, så inser jag att det finns mer praktiska saker att ta tag i först...

Kameran kom med till "Glesbygd", dock inte kamerabatteriet, som satt kvar på laddning i lägenheten i stan... Tyvärr inga bildbevis på stordådet, alltså.

Däremot kan jag visa de här små fina zinkkrukorna, som kommer från Miljögården:


Små och alldeles lagom att ha en liten ranka av något slag i.

Nu tycker jag att värmen kan komma till Skåneland. Jag menar, 28 grader varmt i KALIX av alla ställen! (Men det är väl bara att gratulera...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!