söndag 2 maj 2010

Kungsängslilja

Varje helg de senaste veckorna har jag gått ett varv runt det gamla päronträdet och spanat... Har mina kungsängsliljor slagit ut än?

Nu har de gjort det!


Så skira och graciösa, både lilarosa och vita, sida vid sida.


Eftersom jag är född i Uppland, och tillbringade mina första 11 levnadsår där, känns det lite speciellt med just den här blomman. - Kungsängsliljan är ju Upplands landskapsblomma!

Annars har helgen bjudit alldeles utmärkt jobba-i-trädgården-väder. Jag har börjat gräva ur lite längre ner i trädgården, och har planterat Fairy-rosor, luktpioner och bondpioner.

Jag slet i timmar och blev nästan full i skratt när jag var klar; ytan jag hade fixat till var ca 2 kvm. - Bara 1398 kvm kvar!

3 kommentarer:

  1. Låter som om du har ett jättejobb framför dig - men roligt!
    Ha en fin måndag!

    SvaraRadera
  2. Hej du, iår har jag inga kungsängslilor, dom har sorken kalasat på. Tänk på att Rom byggdes inte på en dag, du har år på dig att slita på ryggen så ta det förskicktigt. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  3. Minsann!
    Jag applåderar vilt åt våran blomma*skrattar*
    Jag är så impad över att den växer vilt lite överallt, den är ju så spröd på något sätt.

    Hoppas att allt går bra med lägenhetsförsäljning och allt!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!