söndag 24 januari 2010

Prinsessor och pyssel

Eftersom sambon hade grabblördag hemma i stan, passade jag på att klämma in en riktig papperspysselhelg på Solhäll. Så härligt när man får breda ut sig över hela köksbordet, och inte behöva städa undan över natten!

På vägen upp till "Glesbygd" stannade jag på PEMA (en näst intill osannolik lågpris-scrapbookingaffär mitt ute på vischan utanför Hörby) och bunkrade lite nya papper. (Som om jag hade brist på den varan innan...)

Jag har en gammal stämpel, som är smått barnslig, men rolig att använda. Det är en liten prinsessa, som man kan embossa och sedan färglägga med Pro Markers (världens bästa tuschpennor).

Rena terapin att massproducera, och sedan roa sig med att försöka göra dem individuella i olika färger!

Sedan går det ganska snabbt att göra en hel bunke småkort. Toppen att ha på lager hemma, inför vårens födelsedagar! De passar också jättebra att ha som små paketetiketter.

Jag testade också att göra ett kort med de coola vintage-klisterkorten jag köpte i början på veckan.

Det blev en nätt liten kortskörd på några timmar ensam en lördagkväll:

Jag längtar tills det blir lite varmare. Då ska jag ta tag i utrymmet i källaren och göra iordning en riktig pysselhörna där nere. Så att man kan breda ut sig mer permanent!

3 kommentarer:

  1. Men jösses vad du är duktig på att fixa med kort!
    Du måste ha det största tålamodet!

    Prinsesskorten är supersöta=))

    SvaraRadera
  2. Men gud så fint! Vad kreativ du är! En riktig scrapbookare, eller vad heter det?? Det verkar askul men jag hade nog inte haft tålamod. Kanske ska ta en tur till PEMA och bli inspirerad?? Nån tips på bra affär man kan köpa bord i, ska ha ett skrivbord däruppe men vill inte ha ett som ser ut som ett skrivbord.. Ska kolla Sopstationen, vet du fler ställen?

    kram

    SvaraRadera
  3. Hej du, vilka fina kort du gör, ser så proffsiga ut. Kram Katarina.

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!