torsdag 7 januari 2010

Kalender

Nu har jag gjort det igen. Köpt någonting som jag egentligen redan har. För vem kan motstå en sprillans ny, röd (nä, det fanns ingen i grönt) kalender som den här:


Inte jag iallafall...

Den bara låg där på Åhléns och väntade på att jag skulle komma och köpa den. Så där alldeles lagom stor, med "gummiband" omkring så att man kan proppa den full med lappar och annat skröfs, och inte särskilt dyr heller.


Det är inte första gången det händer, snarare börjar det bli lite av en tradition att byta kalender varje halvår. För jag köpte en annan kalender i januari 2009, som jag bytte ut i augusti 2009. Och året dessförinnan var det visst likadant, om jag minns rätt.

Det är nog något mentalt, tror jag, ett sätt att markera att man börjar på något helt nytt. Ett nytt år, en ny termin...

Vad kan jag säga, - sån är jag!

3 kommentarer:

  1. Kanonfin! Ja visst är det härligt att starta på något nytt!!
    Himmel så sugen jag blev på smuggelgodis nu.. :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Höhö - slavgörat att bygga den dammen för hand är inget vi önskar ens våra fiender. Lycka till ^^

    (Men det är förstås väldigt härligt i efterhand - och man måste ju inte göra det till samma mastodontprojekt! :D)

    Tack för din kommentar!

    SvaraRadera
  3. Hehe, vilken ordning och reda du måste ha med alla kalendrar!
    Själv borde jag skaffa mig en men dom hamnar vanligtvis längst ner i väskan och där har dom ju ingen funktion=))

    Men den var snygg, så jag förstår dig!

    SvaraRadera

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!