onsdag 28 oktober 2009

Nöff nöff

Idag har jag varit och vaccinerat mig mot svininfluensa.

Vad ska man tycka om debatten som pågår just nu? Tja... Jag resonerar som så att slipper jag bli sjuk, och slipper jag vara orsak till att någon annan smittas, så är det inget större omak för mig att gå och ta den där sprutan.

Måste medge att jag blev lite impad över organisationen av det hela, här på Storstadssjukhuset. Röda Korset var där och styrde upp köerna, som trots att det var en hel del folk där inte var speciellt långvariga . - Jag kom dit 12.58, kom in i ett av vaccinationsbåsen 13.00 och var klar 13.01.

Det vilade lite "vallokalsstämning" över det hela, - inte så roligt att vara där, men för allmännyttans bästa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!