torsdag 15 oktober 2009

Lionel Shriver

Just precis hemkommen från ännu en internationell författarafton på Stadsbiblioteket i "Storstad".

Den här gången besöktes scenen av den amerikanska författarinnan Lionel Shriver. Hon har bl.a. skrivit Vi måste tala om Kevin, som jag läste med hjärtat i halsgropen tidigare i höst.

Det är oerhört fascinerande att lyssna på när en amerikan pratar; de är ofta fenomenalt verbala, och uttrycker sig som om de aldrig gör annat än talar inför andra människor. - Lionel Shriver var inget undantag, även om hon i många andra avseenden kändes väldigt oamerikansk i sättet.

Aftonen avslutades med boksignering, och jag fick mitt tummade ex av ... Kevin dedicerat av författarinnan.

Det är alltid lika roligt att stava sitt skandinaviskt-klingande namn för någon som är engelsktalande. (Jag menar, hur exotiskt måste inte F-r-ö-k-e-n G-r-ö-n låta i deras öron?!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!