tisdag 21 april 2009

Hälsningar från 1949

På baksidan av huset har vi en mer eller mindre oisolerad utbyggnad som vi kallar "smatten". Hittills har den mestadels tjänat som avstjälpningsplats för allehanda bråte och verktyg. I helgen rensade vi upp här ute, köpte en lagerhylla från IKEA och började göra iordning ett skafferi. (Kylskåpet står redan här ute.)

Jag fick för mig att jag skulle kika vad som fanns under den läskiga gamla plastmattan, och när jag tog bort den hittade jag ett lager väl bevarade Svenska Dagbladet från 1949! - Så märkligt att tänka sig att andra människor har renoverat här 60 år före oss!

Under tidningarna fanns fina golvplankor i trä, så nu har vi plötsligt ett nytt slipprojekt framför oss. Om det inte blir så att vi bara målar golvet... Återkommer med rapport om det framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så glad för att du vill lämna en kommentar!